مفهوم تارخچه كابينت در جهان

كابينت اماده و پيش ساخته نمايشگاهي روشويي اشپزخانه

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

مفهوم تارخچه كابينت در جهان

۷۷ بازديد

تاريخچه

كابينت به شكل امروزي، در اوايل قرن بيستم ميلادي و ابتدا به صورت كمدهاي تكي در آشپزخانه‌ها به كار گرفته شد. تا پيش از آن آشپزخانه‌ها داراي كابينت‌هاي ثابت و جاسازي شده و محل مشخصي براي اجاق گاز، يخچال و ديگر وسايل آشپزخانه نبودند و اغلب فعاليت‌هاي صورت گرفته شده در آشپزخانه (مانند آماده‌سازي مواد غذايي) بر روي ميز وسط آشپزخانه انجام مي‌شد

نقش كابينت در آشپزخانه

براي مديريت بهتر فضاي آشپزخانه با توجه به مثلث كار و با توجه به شرايط خاص استفاده كننده، از كابينت استفاده مي‌شود. طراحي صحيح كابينت در آشپزخانه، موجب مي‌شود تا فضاي مفيد و قابل استفاده آن آشپزخانه و سطح رفاه كاربر جهت پخت‌وپز و شست‌وشوي ظروف افزايش يابد.

انواع كابينت

 
كابينت حمام

كابينت‌ها بسته به نوع مواد خام توليد به كابينت‌هاي توليد شده از فلز، چوب، ام‌دي‌اف، هاي گلاس، پي‌وي‌سي، و يا تركيبي تقسيم مي‌شوند.كابينت‌ها را همچنين بر اساس اندازه مي‌توان بصورت‌هاي آماده (معمولي)، نيمه سفارشي و يا سفارشي تهيه نمود.از نظر نوع استفاده نيز كابينت ها به دو گروه كابينت آشپزخانه و كابينت روشويي (مخصوص سرويس بهداشتي) تقسيم مي گردند. مواد اوليه توليد كابينت هاي سرويس بهداشتي عموما از پي وي سي مي باشد. زيرا اين ماده در مقابل رطوبت مقاومت كافي دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.