كمد ديواري تمام لترون

كابينت اماده و پيش ساخته نمايشگاهي روشويي اشپزخانه

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

كمد ديواري تمام لترون

۹۲ بازديد

بسياري از خانواده ها متاسفانه نمي دانند چگونه بايد از كابينت نگهداري نمايند ، لذا خراب شدن و از كار افتادن كابينت ها در ايران بسيار طبيعي مي باشد.  ولي با در نظر داشتن هزينه هاي بالاي تعمير كابينت هاي آشپزخانه يا تعويض كابينت هاي آشپزخانه بهتر است بيشتر به فكر مراقبت از كابينت ها باشيم تا مدت طولاني براي شما كار كنند و سالم باقي بمانند.

هميشه به ياد داشته باشيد در صورتي كه كابينت شما با مشكل روبرو شد به جاي اينكه خودتان آن را تعمير نماييد از افراد ماهر در اين زمينه استفاده نماييد تا مشكلي در آينده براي كابينت هاي آشپزخانه شما پيش نيايد.

البته مثل بقيه كارهاي خانه ، كار بهتر اين مي باشد كه ابتدا از خراب شدن كابينت هاي آشپزخانه جلوگيري نماييد تا نيازي به تعمير آن نباشد ، به عنوان مثال  هميشه بايد درب و بدنه كابينت را از حرارت و رطوبت محافظت نماييد تا عمر آن طولاني تر شود ، جنس كابينت هايي كه از چوب مي باشد با نزديكي به آب خيلي زود مي پوسد و از بين مي رود. هيچگاه آن را با آب تمير نكنيد تا از بين نرود و براي تميز كردن مي توانيد از مواد شوينده و دستمال استفاده نماييد تا عمرشان افزايش يابد.

  ام ‌دي ‌اف (MDF) جزو فرآورده‌هاي چوبي محسوب مي‌شود و نوعي تخته فيبر است كه به روش خشك توليد مي‌گردد. 

   ام دي اف را پس از توليد مي‌توان روكش نمود. روكش‌ هاي تزئيني علاوه بر زيبايي، به دوام و كاربرد آن در محيط‌ هايي مانند آشپزخانه كمك مي‌كند. روكش ملامينه، متداول ترين نوع روكش ام ‌دي ‌اف است كه در آن فرايند، كاغذ دكوراتيو آغشته به رزين تحت فشار و حرارت بر روي تخته چسبانده مي‌شود. ام دي اف به انواع مختلفي تقسيم مي شود كه به شرح زير است:

 

 ام ‌دي ‌اف نازك:

   اين تخته‌ها به كلاسهاي خيلي نازك از 5/2 تا 6 ميلي متر و 4 تا 6 ميلي متر تقسيم ميشوند. از موارد كاربرد عمومي ام ‌دي ‌اف نازك مي توان به كف كشوها، پشت كابينت ها، رويه درها و... اشاره كرد. تمام رو سازي قابل انجام روي ام ‌دي ‌اف معمولي روي MDF نازك نيز اجرا ميشود. ساير موارد كاربرد  MDF نازك عبارت است از: ديوار كوب ها، پوشش هاي سقف، غرفه هاي نمايشگاهي، صنايع اتومبيل سازي، رويه لاستيك زاپاس (يدك)، پشت صندلي، رويه در، توليد تخته هاي انحناء دار و ... مي باشد.

 

ام ‌دي ‌اف ضخيم :

   MDF ضخيم طبق استاندارد به كلاسهاي 45-30 ميلي متر و 60-45 ميلي متر تقسيم مي شود و جهت ساخت سازه هاي معماري، ستونها، پايه هاي ميز، طاقها، رويه كاري (كابينت)، كف نيمكت و كلا" در مواردي استفاده مي شود كه صفحات ضخيم و بزرگ با خواص ماشين كاري (خصوصا" عميق) مسطح و با سطوح صاف نياز است.

 

ام ‌دي ‌اف  با وزن مخصوص بالا: 

   MDF هاي استاندارد معمولي با ضخامتهاي 19-12 ميلي متر معمولاً داراي چگالي 650 تا 800 kg/m  هستند. چگالي هاي بالاتر ام ‌دي ‌اف يعني بالاي 800 نيز توليد و عرضه مي شود. در واقع اين كار با اضافه كردن فيبر، چسب و فشار در حين پروسه توليد اوراق سنگين تر انجام مي شود كه افزايش چگالي، باعث بالاتر رفتن قابليت هاي ماشين كاري و سطح سازي (رنگ، روكش و...) شده و نيز خصوصيات مكانيكي و فيزيكي ام دي اف را نيز بهبود مي بخشد. موارد استفاده اين نوع MDF هاي سنگين (HDF) عبارتند از: كف پوشها، پله ها، قفسه هاي صنعتي، ميز كار و...

 

ام ‌دي ‌اف با وزن مخصوص پائين:

   MDF  با وزن مخصوص 550 تا 650 kg/m و ULDF با وزن مخصوص زير 55 kg/m ،جهت استفاده در مواردي كه وزن كمتر مورد نياز است و نيازي به استحكام بالا وجود ندارد يا در مواردي كه خواص عايق صدا بودن مورد نياز باشد توليد و عرضه مي شود. اين ام دي اف ها جهت ساخت پروفيلهاي تزئيني معماري، ساخت غرفه هاي نمايشگاهي و كلاً مواردي كه جابجايي با دست مورد نياز است و نيز حمل و نقل و ابزار خوري سريع مورد نياز است، استفاده مي شود.

 

انواع مدل كمد ديواري – ويژگي ساختاري

كمد ديواري داري دِراوِر و آينه

كمد ديواري داراي ميز آرايش، ميز تحرير و ميز كامپيوتر

كمد ديواري داراي آويز، طبقات، كشو، دِراوِر با درب ريلي يا لولايي

كمد ديواري داراي تخت خواب تاشو

 

انواع مدل كمد ديواري – سبك طراحي

طراحي كابينت‌ها

طراحي كابينت‌ها با توجه به تنوع آشپزخانه‌ها از نظر شكل طراحي (يو شكل، ال شكل، خطي، شبه‌جزيره‌اي و جزيره‌اي)، صورت مي‌پذيرد در هر حال در هنگام طراحي كابينت بايد دقت نمود كه جهت بازشدن در آن بايد برخلاف جهت حركت شخص استفاده كننده باشد

مزايا و شرايط نگهداري كابينت ام دي اف (MDF)

كابينت هاي آشپزخانه MDF به آساني تميز مي شوند و به همين دليل براي استفاده در آشپزخانه بسيار ايده آل و مناسب مي باشند. هنگام خريد كابينت هاي جديد يا روكاري كابينت هاي قبلي، انتخاب هاي زيادي پيش رويتان قرار دارد. كابينت ام دي اف (MDF) اغلب گزينه مقرون به صرفه اي مي باشد كه هم در آشپزخانه و هم در سرويس بهداشتي و حمام كاربرد دارد. ام دي اف (MDF) از تخته هاي فيبر با دانسيته متوسط و پوششي از لايه نازكي از وينيل(Thermofoil) ،تشكيل شده است اما مي تواند طوري طراحي شود كه بافت چوب را تداعي كند. اگر كابينت هاي ام دي اف (MDF) را براي خانه تان مد نظر داريد، حتماً، مزايا و معايب (شرايط نگهداري) آن را در نظر بگيريد تا با آگاهي كامل تصميم بگيريد كه آيا انتخاب مناسبي براي طراحي كابينت آشپزخانه و يا حمام تان ميباشند يا خير.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.