نقش كابينت در آشپزخانه

كابينت اماده و پيش ساخته نمايشگاهي روشويي اشپزخانه

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

نقش كابينت در آشپزخانه

۷۰ بازديد

مزايا و معايب كابينت هاي تمام چوب
اين كابينت ها بسيار زيبا و پر جزييات هستند و از معايب آن ها تنها مي توان به قيمت بسيار بالاي آن ها اشاره كرد و البته مدت زمان زياد براي آماده سازي و نصب آن ها.

كابينت هاي ام دي اف براي آشپزخانه
ام دي اف ها از ضايعات دورريختني چوب ها به وجود مي آيند و به همين دليل داراي تنوع طرح و رنگ هاي زيادي هستند و همين مساله باعث مي شود تا اين جنس از كابينت ها طرفداران زيادي داشته باشد. البته بايد گفت كه ام دي اف ها توانايي بالايي در هماهنگي با ديگر عناصر و قسمت هاي دكوراسيون خانه دارند و اين به نوعي نقطه قوت شان محسوب مي شود.

آشپزخانه و ناهار خوري

تلفيق محيط آشپزخانه و ناهارخوري به گونه‌اي كه هر دو كارآيي لازم را داشته و در عين حال ماهيت خود را حفظ كنند. كاري بسيار دشواري است. كليد دستيابي به چنين فضايي، استفاده از دكوري است كه ماهيت هر دو حوزه را حفظ كند.


حفظ آشپزخانه / اتاق ناهارخوري

اگر فضاي آشپزخانه را باز كرده و وارد اتاق ناهار خوري مجاور آن شده‌ايد، لازم نيست كه آشپزخانه را كاملاً Open طراحي كنيد. براي حفظ جدايي نسبي هر دو محيط مي‌توانيد تنها بخشي از ديوار تفكيك كننده اين دو فضا را برداريد.


در اين راستا از دكور منسجم و همساني استفاده كنيد. رنگ آشپزخانه خود را سفيد براق در نظر گرفته و هر چه به طرف اتاق ناهار خوري پيش مي‌رويد، رنگ‌ها را به سوي قرمز تغيير دهيد.

 اين كار باعث مي‌شود كه ناهار خوري كاملاً مجزا به نظر برسد، به اين ترتيب مي‌توانيد مبلمان را كاملاً متفاوت انتخاب كنيد اما در عين حال تلاش كنيد كه رنگ ديوارها و كف در هر دو فضا يكسان باشد.



سعي كنيد كه اين فضاها در حد امكان براي خودتان قابل استفاده باشد. وقتي اتاق ناهارخوري با آشپزخانه تلفيق مي‌شود ديگر نمي‌توانيد از مبلمان سنتي و سنگين براي تزئين آن استفاده كنيد. مبلمان ساده و راه راه بهترين انتخاب براي چنين فضاهايي هستند.

كابينت به شكل امروزي، در اوايل قرن بيستم ميلادي و ابتدا به صورت كمدهاي تكي در آشپزخانه‌ها به كار گرفته شد. تا پيش از آن آشپزخانه‌ها داراي كابينت‌هاي ثابت و جاسازي شده و محل مشخصي براي اجاق گاز، يخچال و ديگر وسايل آشپزخانه نبودند و اغلب فعاليت‌هاي صورت گرفته شده در آشپزخانه (مانند آماده‌سازي مواد غذايي) بر روي ميز وسط آشپزخانه انجام مي‌شد

طراحي كمد ديواري اتاق خواب در بسياري از موارد از اهميت بالايي برخوردار بوده است . فرقي نمي كند اتاق خواب شما كوچك است يا بزرگ، طراحي كمد ديواري يكي از الزامات و امتيازات بزرگ يك اتاق خواب محسوب مي شود . كمد ديواري فضاي ايده آلي براي ذخيره سازي و چيدمان منظم، لباس ها، ميز اتو، كفش، لوازم شخصي و … است كه در صورت نبود چنين فضايي ( كمد ديواري )، ديزاين داخلي با وسايل شخصي و … شلوغ شده و در نتيجه ما را دچار آشفتگي و سردرگمي ميكند

مراقبت بيشتر (كابينت)، عمر طولاني تر (كابينت)

بسياري از خانواده ها متاسفانه نمي دانند چگونه بايد از كابينت نگهداري نمايند ، لذا خراب شدن و از كار افتادن كابينت ها در ايران بسيار طبيعي مي باشد.  ولي با در نظر داشتن هزينه هاي بالاي تعمير كابينت هاي آشپزخانه يا تعويض كابينت هاي آشپزخانه بهتر است بيشتر به فكر مراقبت از كابينت ها باشيم تا مدت طولاني براي شما كار كنند و سالم باقي بمانند.

هميشه به ياد داشته باشيد در صورتي كه كابينت شما با مشكل روبرو شد به جاي اينكه خودتان آن را تعمير نماييد از افراد ماهر در اين زمينه استفاده نماييد تا مشكلي در آينده براي كابينت هاي آشپزخانه شما پيش نيايد.

 

البته مثل بقيه كارهاي خانه ، كار بهتر اين مي باشد كه ابتدا از خراب شدن كابينت هاي آشپزخانه جلوگيري نماييد تا نيازي به تعمير آن نباشد ، به عنوان مثال  هميشه بايد درب و بدنه كابينت را از حرارت و رطوبت محافظت نماييد تا عمر آن طولاني تر شود ، جنس كابينت هايي كه از چوب مي باشد با نزديكي به آب خيلي زود مي پوسد و از بين مي رود. هيچگاه آن را با آب تمير نكنيد تا از بين نرود و براي تميز كردن مي توانيد از مواد شوينده و دستمال استفاده نماييد تا عمرشان افزايش يابد.

كمد ديواري فضاي ايده آلي براي ذخيره سازي و چيدمان منظم، لباس ها، ميز اتو، كفش، لوازم شخصي و … است كه در صورت نبود چنين فضايي ( كمد ديواري )، ديزاين داخلي با وسايل شخصي و … شلوغ شده و در نتيجه ما را دچار آشفتگي و سردرگمي ميكند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.