تاريخچه كابينت ام دي اف

كابينت اماده و پيش ساخته نمايشگاهي روشويي اشپزخانه

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

تاريخچه كابينت ام دي اف

۶۲ بازديد

تاريخچه

صنعت تخته فيبر يكي از صنايع نسبتا جديد در زمينه صنايع چوب است، به طوري كه تخته فيبر نخستين بار به عنوان يكي از محصولات فرعي صنعت كاغذ توسعه پيدا كرد كه علت آن هم تلاش هايي در جهت يافتن كاربردي مناسب براي حجم قابل توجهي از زوايد روي الك در فرايند مكانيكي تهيه خمير كاغذ بود كه سرانجام در سال ۱۸۹۸ منجر به ايجاد يك كارخانه توليد تخته فيبر عايق در انگلستان شد.

اولين كارخانه MDF (تخته فيبر با دانسيته متوسط) در سال ۱۹۶۵ در شهر دپوزيت ايالت نيويورك ساخته شد كه محصول خود را با نام تجاري (بارابورد) به بازار عرضه كرد. بعد از آن به دليل تحولي كه اين صنعت در استفاده از ضايعات چوبي ايجاد كرد بسيار گسترش يافت. به طوري كه امروزه حتي بازار ساير اوراق فشرده چوبي نظير تخته خرده چوب و… را تحت تاثير قرار داده است.

 

نياز بازار از طريق واردات تامين مي شود. ام دي اف وارداتي به هر دو صورت خام و روكش شده مي باشد و عمدتا از كشورهاي تركيه, اندونزي, روسيه, اسپانيا, ايتاليا, آلمان, اتريش, فنلاند, و … وارد مي شوند. البته محصولات تركيه و اندونزي به علت قيمت كمتر نسبت به سايرين و كيفيت نسبتا قابل قبول طرفداران بيشتري در بازار فعلي ايران دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.